onsdag, augusti 01, 2007

Not

Min andra IKEA-pryl. Golvlampan Not. Mitt tidningsställ har nu IKEA-sällskap. Not är en av pappas skyttevinster. Hans vinster hamnar ofta hemma hos mig.

Jag har ännu inte besökt IKEA i Haparanda. Jag har tänkt göra det. Jag ska. Det är ju häftigt med ett IKEA-varuhus i Haparanda! Men mitt besök har inte blivit av för det finns inget särskilt med IKEA som lockar mig. Jag vet inte vad som får folk att vallfärda dit. Jag hoppas att folk fortsätter att vallfärda dit. Men jag förstår det inte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller faktiskt med där, jag förstår det inte heller, men det får så gärna fortsätta....vi behöver det, även om vi inte bor i Haparanda.

Mia sa...

Helt sant. Jag tycker att det har varit så mycket folk på campingen i Ötå, särskilt norrmän. Jag undrar om det någon IKEA-effekt?

Anonym sa...

På tal om Tornedalen... Den här artikeln kanske kan vara intressant: http://www.vk.se/Article.jsp?article=132324

Mia sa...

Hej! Tack Maria!
Verkligen ett schysst jobb hon har.