lördag, augusti 25, 2007

Jag ingår ju inte hushållet

Jag lyfte luren hemma hos föräldrarna.

- Jag ringer från blablabla och jag vill inte sälja något... (Det var han snabb på att säga. Han är alltså van att folk slänger på luren så fort de tror att en försäljare är i farten) ... Jag vill undersöka människors alkohol- och tobaksvanor. Jag skulle därför vilja ställa några frågor till den person i hushållet som hade födelsedag senast och som har fyllt 16 men inte 81.

- De personer som bor här fyller år på samma dag.

- Oooookej.

Hade han inte tänkt på det eller? Det började tuta i luren efter det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trist, kan man gissa att han själv tyckte.

Mia sa...

Trist? Hur då?

Anonym sa...

Öhh...att få luren i örat så att säga.
Var det inte det som hände?

Anonym sa...

Jag kanske missuppfattade?

Mia sa...

Samtalet avbröts precis efter att han verkade konfunderad. Jag gjorde ju ingenting.

Anonym sa...

Aha, då fattar jag:-)