söndag, december 24, 2006

Julafton 1986

I dag är det julafton. Jag började med att titta på Toffelhjältarna. Det var till tio. Sen kom vår granne Erik till oss. Han gav en julklapp till mig från sig och Frida. Jag fick öppna den med detsamma. Det var ett bokmärksalbum. Jag fick bokmärken till det också. Sen åkte vi till morfar. Vi lämnade en julklapp till morfar. Mina kusiner Mattias och Johan bor också där. Mattias visade mig deras julgran. Den var nästan likadant klädd som vår gran. Vi tänkte åka till min kusin Åsa och lämna en julklapp till henne också, men det behövde vi inte för hon kom till morfar. När vi hade lämnat paketet åkte vi hem. När vi var hemma var det redan mörkt så vi började äta middag. Det fanns skinka och en massa andra saker. Klockan tre började jag titta på Kalle Anka. Sen tittade jag på sista delen av julkalendern. Sen hämtade mamma säckarna med julklappar. Vi brukar inte ha någon tomte utan sätter paketen i säckar. I år hade vi två säckar. Sen fick jag mina julklappar. Jag fick bland annat en telefon, böcker, väska, spel och ett pussel med tusen bitar. På pusslet var det två katter. Det fick jag av Åsa. Jag fick tre uppslagsböcker. Dom var bra. Dom läste jag nästan hela kvällen. Sen tittade vi på ett program som var jätteroligt. Det hette Badliv.

Badliv: "By The Sea" Typisk engelsk tokhumor utan tal från 1982. Inget tal, men med musik av Ronnie Hazlehurst (som dirigerat Storbritanniens bidrag till ESC sju gånger).

Inga kommentarer: