söndag, december 24, 2006

Julafton 1988

I dag är det julafton. Jag steg upp tidigare än vanligt. Det var mysigt. Jag började pyssla i mina pysselböcker som jag sparat till jul. Sen åkte pappa och jag åkte till Kuivakangas för att lämna julklapparna till Fredrik och till farmor. Jag hade köpt en tomteluva och ett pussel till Fredrik. Jag tyckte det var konstigt att min moster och min farbror inte hade någon julgran. Men min moster sa att hennes blomma var så stor så de behöver ingen julgran. Ungefär halv fyra åt vi julmiddag. Det var potatis, köttbullar, skinka, revbensspjäll och mycket mer. Senare på kvällen var det julklappsutdelning. Jag fick till exempel en taklampa, en fågelmobil, skridskor, en armbandsklocka och en väggklocka. Själv har jag köpt julklappar till mamma, pappa, Lena, farmor och Fredrik. Julaftonen var som vanligt. Felet var bara att den gick för fort.

Inga kommentarer: