söndag, mars 04, 2007

Sportlovet 1989

I dag är det första dagen efter sportlovet. Jag har åkt slalom, åkt längdskidor och badat. Det gör jag inte annars på vardagarna för man hinner inte. Det har varit bra väder men i dag, dagen efter, är det jättefint. I går när Vasaloppet gick hade skidåkarna otur. Det fanns nästan ingen snö. Och i Värnersborg var det + 20º. Det är tur att jag bor där det finns snö på vintern. Jag var med Lena nästan hela sportlovet. På måndag, tisdag och onsdag var det gratis bad i badhuset. Jag och Lena var där på tisdagen. Annars har vi varit i slalombacken. Och åkt skidor. Jag tycker att mitt sportlov var roligt. Det har det varit varje år.
Skrivet i skolan 6 mars 1989

1989 vann Jan Ottosson sin första av fyra Vasaloppssegrar. 1989 var ett snöfattigt år. 1990 var Vasaloppet till och med inställt.

I dag vann Oskar Svärd sin tredje Vasaloppsseger. Vilken sportdag det var varit. Först femmilen från VM i Sapporo (Soppero), sen Vasaloppet, sen reprisen av Andra chansen, och nyss avslutades inomhus-EM i friidrott från Birmingham. Norge och Finland gjorde lyckade skid-VM och Sverige gjorde ett lyckat inomhus-EM. Höjdhoppsfinalen var kul att se. Och så har det varit både alpint och skidskytte på TV också, men det glömde jag tyvärr bort bland allt annat. Vackert väder har det också varit i dag. Vintersportsäsongen är för bra.

Inga kommentarer: