torsdag, juli 27, 2006

BMW - När du älskar att köra

En grymt snygg bil

I dag frågade Rikard om jag hade lust att följa med till Englunds Bil och spana in BMW-bilarna. Visst hade jag det. Jag är svag för BMW. Jag är ganska ointresserad av att köra bil, men när jag kör BMW blir jag plötsligt intresserad. Så BMW:s slogan skulle lika gärna kunna vara: BMW - När du inte älskar att köra bil.

Det första man såg när man kom in på Englunds var en jättesnygg helt ny BMW. Lädersportratt, sportstolar och en massa andra läckerheter både in- och utvändigt. Det läckraste av allt var färgen. Vansinnigt snygg. Carbonsvartmetallic. Jag skulle kalla färgen blåbärs- eller enbärsmetallic. Färg för 15 000 kronor.
Man ser inte bilen där längre. Rikard köpte den. Helt spontant, utan planer på att byta den hyfsat nya och fina BMW han redan ägde mot någon annan. Färden till Englunds Bil som bara var tänkt som bilspan slutade helt oväntat med bilköp. Men vad gör man när man ser en carbonsvartmetallic snygging? Är man kär så är man, sa Rikard och köpte bilen. En spitter ny BMW 320si Limited Edition. Gatversionen av BMW:s WTCC-satsning tillverkad endast i 2 600 exemplar varav 40 tilldelats till Sverige. Det är en unik skönhet. Det var kärlek vid första ögonkastet det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»