tisdag, april 08, 2008

En 25 år gammal resa till Niskanpää

Det här är min första dagboksanteckning. Tror jag. Jag har i alla fall inte hittat någon äldre. Det är skrivet på ett löst A4-papper. Jag hittade det nyligen bland en massa andra papper. Det går väl att förstå allt?

Jag skrev mycket dagbok när jag var liten. Inte för att jag tyckte att det var kul, utan för att jag hade en fix idé om att jag varje kväll innan jag lägger mig måste göra två saker: Borsta tänderna och fylla en sida i dagboken. Jag hade kunnat nöja mig med bara någon rad per kväll. Men om jag skrev en hel sida om dagen skulle boken ta slut fortare. Och då skulle jag slippa skriva mer. Så var strategin. Så det gjorde jag. En sida om dagen. När dagboken sedan var fylld var jag nöjd. Då fick jag en ny.
Dålig strategi då. Så här i efterhand tycker jag att den planen var jättebra.

Inga kommentarer: