måndag, juni 18, 2007

Cykelrensning

Jag vaknade plötsligt i natt av att något i kroppen sa mig att jag glömt att märka cykeln. Klockan var tre. Hela helgen har jag haft på mig att sätta en lapp på cykeln, men inte kommit ihåg det. Mer än hela helgen faktiskt, i några veckor har jag vetat om att Lulebo skulle rensa cyklar måndagen den 18 juni. Så det var bara att dra på kläderna, skriva mitt namn på en lapp och gå ut. Man vet aldrig i vilken arla morgonstund de börjar rensa bort omärkta cyklar. De kan börja hur tidigt som helst. Det såg ut att vara helt dött ut där ute mitt i natten, inte ett ljud, inte en kotte, ej heller igelkott, tills jag mötte en tjej med papperslapp i ena handen och en tejprulle i andra handen. Ute i samma ärende som jag.

Nu är det snyggt och "rent" ute på gården. Mer än hälften av alla cyklar som fanns i går är borta. Men min är kvar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra gjort av dig. Jag förlorade min cykel i en dylik rensning.

Mia sa...

Det kanske var en räddande ängel som "påminde" mig.