torsdag, maj 24, 2007

24 och 25 maj 1986

Lördag
I dag har jag och mamma och pappa varit på utflykt med klassen. Vi startade med cyklar på Vägverkets gård. Vi cyklade till Koivumaa fäbod. När vi cyklade dit var det sol. Vi hoppade säck. Barnen mot föräldrarna. Barnen vann. Och så grillade vi korv. Jag täljde en pinne med kniven mot tummen. Det blödde mycket. Jag lindade in tummen i papper och satte handsken på. Det var omväxlande väder. Först var det sol, sen var det regn, sen hördes lite åskmuller, och sol, och regn, och åskmuller och sen när vi cyklade hem var det SPÖREGN. Jag var alldeles genomblöt när jag kom hem. Då blev det bra väder. Jag badade bastu när jag kom hem. Vi kom hem klockan tio i tre. Sen var jag med Tomas och så spelade vi brännboll.

Söndag
I dag har jag spelat brännboll med K, M, A, T och A:s kompisar. I går glömde jag berätta att mamma och N var med och spelade brännboll. I dag var dom inte med. I dag har jag spelat tennis med Tomas på gården. Och vi har varit i stugan och hämtat jord.

Koivumaa fäbod ligger 7 kilometer väster om Övertorneå.


Inga kommentarer: