lördag, april 14, 2007

Utflykt

I går har vi haft utflykt. Vi gick upp på Isovaara. 4b gjorde samma utflykt.
Jag hade med mig en glidare, honungsvatten, en smörgås och lite torrkött. Men torrköttet tyckte jag inte om, det var alldeles för salt.
Redan på väg upp till toppstugan kände jag att jag svettades. Det var så varmt och jag hade så varma kläder, för jag trodde det skulle bli kallt. Men då kanske vi inte hade gått upp.
När vi kom upp till toppstugan började vi fika. Jag åt inte upp allt.
Sen åkte jag, P, C och S glidare. Vi gjorde ett spår. Det var jätteroligt. Vi höll nästan på att åka in i ett träd. Sen lånade CH min glidare. Då grillade vi korv i stället. Jag åt bara en.
Sen började alla städa. När det var snyggt och fint i stugan igen fick vi gå. Det var lättare på nedvägen för jag åkte glidare för det mesta. Sen var jag med K resten av dagen.

Skrivet i skolan 15 april 1988. Jag har inget minne av det där alls. Men det verkade kul. Jag gick i alla fall i 5b då, och vi gjorde en utflykt upp till Isovaara tillsammans med 4b.
Hur är det möjligt att jag har skrivit att jag inte gillade torrköttet??

Ska faktiskt gå och skiva några bitar torkat renkött till mig just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gottgottigottgott

Mia sa...

Just det var det!