fredag, april 27, 2007

Lite frågor

De är från Sofias blogg. Och så har jag kompletterat med frågor i ett mail jag fick av kompis Maria. Ett mail jag inte svarat på, utan svarar så här i stället. Och så har jag tagit bort frågor som för min del hade resulterat i ointressanta svar.

Namn: Se till höger.
Födelseplats: Bodens BB, klockan 09.11 en onsdag.
Stjärntecken: Lejon.
Brukar du läsa horoskop: Ja när de finns där i tidningen.
Har du körkort: Ja.
Hur många gånger kuggade du på teoriprovet: Ingen, och inte på uppkörningen heller.
Vad kör du för bil: Helst BMW.
Favoritdjur: Lejon och hundar, tror jag.
Favoritfärg: Syren.
Vilken färg har din sovrumstapet: Jag vet faktiskt inte vad man kan kalla den.
Favoritblomma: Syren. Hade det kommit en fråga om favoritlukt hade jag svarat syren en gång till.
Sprit, cider, vin eller öl: Öl, helt klart.
Godaste ölen du druckit: Jag har druckit många goda sorter.
Favoritsport att titta på: Jag tittar på bollsport, precisionssport, vattensport, issport och snösport. Kampsport, hjulsport och djursport är inte fullt lika kul.
Favoritprogram på TV: Sex And The City och just nu Inför Eurovision Song Contest. Annars tittar jag mest på sport.
Vad läser du för bok just nu: Jag läser ingen bok alls just nu.
Vad lyssnar du till just nu: Det är ganska tyst här just nu, för ovanlighetens skull.
Vilken parfym använder du: Ingen alls.
Blondin eller brunett: Blondin, i själ och hjärta.
Vilka hårfärger har du haft: Har ju bara haft en!
Favoritkaffe: Dricker aldrig kaffe.
Ögonfärg: Blå.
Favoritklädaffär: Favorit är fel ord att använda eftersom jag inte är road. Jag skulle helst slippa.
Favoritårstid: Tycker alltid att den årstiden vi är i är bäst.
Favoritdag i veckan: Samma sak med det.
Antal begravningar du varit på: Jag har varit på så många att jag inte kan räkna dem längre. Jag var 14 när jag var på den första. Det var min morfars brors. Han blev 94 år.
Antal förstakusiner du har: 27, varav två från båda håll. (18 äldre än jag, 9 yngre)
Märke på mobiltelefon: Samsung.
3 saker du hatar: Det räcker med en sak: Cynism!
En av mina lärare, (det var inte i Ötå, och inte i Happis heller) var oerhört cynisk. Det värsta/bästa exemplet råkade jag bevittna på ganska nära håll. Jag stod i en korridor med toaletter på ena sidan när läraren kom gående. Han fick syn på en toalett som var låst! (Märkligt va?) Hans hjärna sade inte honom att någon kanske var där inne och gjorde det man brukar göra på toaletter. Nej, hans hjärna sade honom att det är någon som låser toalettdörrar utifrån bara för att jävlas. Jag hatar att folk jävlas och låser toalettdörrar utifrån, sade han och drog fram nyckelknippan ur sin ficka, vred upp låset med en av nycklarna, öppnade dörren, och hittade en stackars överrumplad tjej inne på toaletten.
3 saker du älskar: Å, jag älskar många saker.

Inga kommentarer: